Nina Hofstra verkiest Tynaarlo boven Den Haag

Als VVD-Tweede Kamerlid Anne Wil Lucas binnenkort vertrekt uit de Kamer, dan staat wethouder Nina Hofstra bovenaan de plaatsingslijst. Maar Nina heeft al aangegeven daar geen gebruik van te willen maken. Ze geeft er de voorkeur aan om in Tynaarlo te blijven: “Ik verkies de lokale politiek boven de landelijke politiek. Ik heb het in Tynaarlo verschrikkelijk naar mijn zin en heb hier nog belangrijk werk te doen.”

Nina Hofstra is op dit moment Wethouder Financiën & Economie in Tynaarlo. En voelt zich daarbij als een vis in het water. De VVD werd bij de laatste verkiezingen de grootste partij in Tynaarlo. Nina Hofstra: “Dat schept verplichtingen. We hadden een belangrijke stem in de vorming van het College. En we konden een liberaal stempel drukken op het huidige Collegeprogramma. Dat programma  zijn we nu aan het uitvoeren. Dat wil ik graag afmaken. Vooral omdat de resultaten daarvan steeds duidelijker zichtbaar worden.”

De VVD Regio Noord heeft al aangeven het besluit van Nina Hofstra te respecteren. Al wordt het aantal Noordelijke VVD-Kamerleden met 1 teruggebracht. Regio Noord-bestuurslid Erwin Weggemans: “Daar staat tegenover dat de VVD-invloed van Nina Hofstra op de gemeentelijke netwerken (VNG Financiën) en in de Drentse netwerken onverminderd groot blijft.”

De plaats van Anne Wil Lucas in de Tweede Kamer wordt ingenomen door Daniël van der Ree, nu gemeenteraadslid in Amsterdam.