Statenfractie op zoek naar nieuwe fractiemedewerker

De Statenfractie van de VVD Drenthe is op zoek naar een nieuwe fractiemedewerker. Er wordt gezocht naar een enthousiast en initiatiefrijk iemand met interesse in politiek en een liberale inborst. Het gaat om een betaalde functie voor ongeveer 16 tot 20 uur per week. Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen strekken tot aanbeveling. Het gaat in eerste instantie om een tijdelijk dienstverband, met uitzicht op verlenging.

De taken van een Fractiemedewerker liggen vooral op het gebied van communicatie. Zoals het beantwoorden van brieven, e-mails en telefoontjes. Daarnaast zal de website up to date gehouden moeten worden en zullen artikelen voor sociale media geschreven gaan worden. Ook kunnen Statenleden enige ondersteuning in het gebruik van sociale media, het voorbereiden van persberichten, het schijven van moties en het opstellen van amendementen soms goed gebruiken.

Tevens zal de Statenfractie inhoudelijk ondersteund moeten worden. O.a.  door het doen van onderzoek en het nauwgezet volgen van de actualiteit en de politieke ontwikkelingen. Op basis daarvan kan de fractie geadviseerd worden om met een standpunt naar buiten te treden. Ook zullen er werkbezoeken en evenementen georganiseerd gaan worden. Evenals het voorbereiden en beheren van de agenda en het notuleren van het Fractieoverleg.

Meer informatie over de functie en de vereisten zijn te vinden in de bijlage. Ook kan contact worden opgenomen met VVD Fractievoorzitter Willemien Meeuwissen: w.meeuwissen@drentsparlement.nl Geschikte kandidaten worden uitgenodigd om vóór 15 november a.s. een motivatiebrief met CV te sturen naar vvdstatenfractiedrenthe@gmail.com