SNELLE SPITSTREIN MOET STOPPEN IN ASSEN

De Drentse VVD is duidelijk: de snelle spitstrein van Amsterdam naar Groningen moet een tussenstop krijgen in Assen. Zelfs al betekent dat een ‘vertraging’ van enkele minuten. Fractievoorzitter Willemien Meeuwissen: “Drenthe wordt anders niet alleen overgeslagen, de Drenten worden in de kou gezet. Ik heb een motie met die strekking in voorbereiding. Ik heb al steun van de PvdA en 50+, en verwacht ook dat andere partijen achter deze motie gaan staan.”

De Statenfractie sluit hiermee aan bij het krachtige signaal dat ook VVD-Gedeputeerde Henk Brink heeft afgegeven. Hij gaat eind van de maand hierover in gesprek met NS topman Roger van Boxtel. Henk Brink: “We hebben station Assen niet voor niets aangepast. Treinen kunnen nu sneller aankomen en vertrekken. We hebben een spoorbrug aangelegd en er komen extra sporen. En daarnaast verlenen we medewerking aan de verruiming van de spoorboog bij Hoogeveen. Allemaal om de bereikbaarheid van Groningen te verbeteren. En nu zouden ze ons over willen slaan? Ik denk het niet..…..”