Emmen en Drenthe trotse verliezer rond keuze Tesla

Topman Elon Musk van Tesla maakte het nieuws zelf bekend. Hij stuurde onder een tweet de wereld in waarin hij de stad Berlijn aankondigt als plek voor de nieuwe fabriek.

Tijdens de Provinciale Staten lichtte gedeputeerde Brink toe hoe intensief er samengewerkt is en feliciteerde Tesla als Duitsland met de komst naar Europa.

Fractievoorzitter Willemien Meeuwissen: “Wat ongelooflijk knap dat Drenthe in de top drie is gekomen als vestigingsplaats voor Tesla. Hier is ongelooflijk hard aan gewerkt, door het college met Henk Brink als portefeuillehouder, door ambtenaren van het provinciehuis samen met de gemeente Emmen. Maar ook met forse toezeggingen van het kabinet waar de handen op elkaar waren gekregen. En natuurlijk is alles begonnen met de provocerende acties van Topdutch. Noord Nederland heeft laten zien dat het zeker iets te bieden heeft.”

De VVD statenfractie vindt het daarom ook van groot belang dat de provincie zich blijft inzetten om (grote) bedrijven te interesseren voor Noord Nederland. Willemien stelt: “Deze keer is het niet gelukt, maar een volgende keer is het vast raak!”.

Lees hier het nieuwsbericht op RTV Drenthe