Henk Brink opent OV-Hub in Borger

Afgelopen week opende VVD-Gedeputeerde Henk Brink het nieuwe Openbaar Vervoersknooppunt langs de N34 in Borger. De nieuwe Hub moet een plek worden waar reizigers met Openbaar Vervoer bij elkaar komen en om verder te reizen. Henk Brink: “Hubs zijn een probaat middel om mensen uit de auto en in het OV te krijgen. Daarvoor moeten we die Hubs voor de reiziger aantrekkelijker maken.”

Reisbeleving

Volgens Henk Brink horen daar extra faciliteiten bij: “De Hub bij Borger is nu voorzien van kluizen voor fietsen, een kiss & ride strook en gratis Wifi. Maar dat gaat me nog niet ver genoeg. Ik sta altijd open voor suggesties. CDA Borger-Odoorn noemde al een watertappunt of een bankje. Met zoiets ga ik meteen aan de slag. Zo verbeteren we de reisbeleving van de reiziger. De hele reis wordt er aangenamer door. Maar, zo’n Hub komt ook de veiligheid ten goede.”

3de Hub

Henk Brink doelt hiermee op de gevaarlijke situaties die nu al ontstonden bij de overstapplaats. In het verleden leverde het zoeken naar het knooppunt en het afzetten van mensen soms gevaarlijke situaties op. Dat is nu verleden tijd. De Hub bij Borger is - na Zuidlaren en Gieten - de 3de Hub direct aan de N34. Nog niet genoeg, vindt de Gedeputeerde: “We willen veel meer Hubs gaan bouwen en bestaande Hubs graag verbeteren.”

Platteland bereikbaar

Ook de VVD-Statenfractie heeft hierin een duidelijke mening. Johan Baltes: “Openbaar vervoer helpt ook om ons Drentse platteland beter bereikbaar te houden. Dan is het belangrijk dat de verschillende vervoersvormen goed op elkaar aansluiten. Daarbij spelen verkeersknooppunten zoals de Hub in Borger een belangrijke rol. Zo kunnen we het de reizigers zo gemakkelijk en plezierig mogelijk maken.”