KANDIDATENLIJST EERSTE KAMER

De VVD heeft de advieslijst bekend gemaakt voor zowel de Eerste Kamer als het Europees Parlement. Want zoals bekend kiezen we op 20 maart niet alleen voor de Drentse Staten, maar daarmee ook voor de samenstelling van de Eerste Kamer. Dat maakt deze verkiezingen extra belangrijk voor de VVD. Op 23 mei vinden de Europese verkiezingen plaats. Voor de Eerste Kamer blijkt Tanja Klip op een prominente 3de plaats te staan.

Daarnaast is Drenthe met nog 2 kandidaten vertegenwoordigd. Op plaats 24 staat Marc Muntinga uit Havelte. Hij geniet binnen de Drenthe VVD vooral bekendheid als initiator van het Liberaal Maatschappelijk Middenveld (LiMM Noord). Huidig Statenlid Ton Serlie prijkt op een 32ste plaats. Daarnaast is het Noorden met nog 2 leden, Paulien Geerdink (Groningen, nr 7) en Avine Fokkens (Leeuwarden, nr 13) sterk vertegenwoordigd.

Voor de Europese Verkiezingen staat Jan Huitema rotsvast op een 2de plek. De melkveehouder uit Makkinga zet zich in Brussel in voor de landbouwsector. Jan Huitema is lid van de Milieucommissie en van de Commissie voor Landbouw en Plattelandsontwikkeling. Jan Huitema kwam 3 jaar geleden met voorkeurstemmen in het Europees Parlement.