Ton Serlie

t.serlie@drentsparlement.nl

Geboren te Koudekerk aan den Rijn (ZH). Maar woont in Drenthe sinds 1979. Maakte in Emmen de middelbare school af. Studeerde in Twente en heeft daar aansluitend 10 jaar gewoond. Is sinds 2001 weer terug in Drenthe. Bedrijfseconoom, werkzaam als compliance officer. Houdt zich bezig met wet- en regelgeving voor banken, integriteit en criminaliteit. Is gehuwd, heeft 3 kinderen.

Was bijna 20 jaar raadslid in verschillende 2 gemeenten, waarvan 8 jaar fractievoorzitter. Is voor geĆÆnteresseeerd in financiĆ«n, belastingen, economie, werk, bestuur, HRM & ICT. Politiek en het openbaar bestuur hebben zijn interesse. Maar kan na 20 jaar gemeente daar niet zoveel meer leren. Vandaar de overstapnaar de Provincie.

Met regelgeving is het zo dat verantwoordelijke mensen de regels niet nodig hebben en de onverantwoordelijken zich er niet aan houden. In dat licht bezien is minimalisering van regelgeving een goed streven. Dat streven vindt hij terug bij de VVD. Wil dus de VVD zo sterk maken, dat we voldoende invloed hebben op de sanering van wetten, regels en overheidsinvloeden.

Portefeuille:

Handhaving & Toezicht, Regiovisie Groningen - Assen, Ruimtelijke Ordening/omgevingsbeleid en Wonen