Henk Brink

Getrouwd met Gea en samen hebben ze 3 kinderen. Vormt met Gea en zoon Erwin een maatschap: een boerderij met landerijen en legkippen. De dagelijkse leiding van de boerderij heeft hij inmiddels aan zoon Erwin overgedragen. Vindt het een eer om Gedeputeerde te mogen zijn van ‘zijn’ Drenthe. Een Provincie die - wat hem betreft - niet alleen rust, ruimte en een mooi landschap heeft de bieden. Maar ook geweldige economische sectoren heeft. Zoals landbouw en recreatie. En enorme uitdagingen, zoals de Bio Based Economy.

Heeft als Gedeputeerde Economie, waaronder de Vrijetijds Economie, Verkeer & Vervoer, Recreatie & Toerisme, Drenthe Fietsprovincie, Omgevingsbeleid Groningen Airport Eelde in portefeuille. Is daarnaast ook nog lid van de Economic Board Noord-Nederland, lid van de Program Board Dutch Tech Zone en lid van het Dagelijks Bestuur Samenwerkingsverband Noord-Nederland.

Is al vanaf zijn 18de lid van de VVD. Het liberalisme is hem met de paplepel ingegoten. Wat hem aanspreekt in de VVD is dat iedereen een eigen verantwoordelijkheid heeft. Dat er een gedegen en gezond financieel beleid wordt gevoerd. Dat er minder regels moeten komen. En dat ondernemers de ruimte krijgen om te ondernemen. Want geld voor zaken als sport, vakantie, kunst, cultuur en natuur - hoe belangrijk ook - zal toch eerst verdiend moeten worden.

Zie ook:

1. HENK BRINK: KLIMAAT VERANDERING