Kandidaten gezocht voor nieuwe Masterclass

Eind oktober start de Regio Noord met een nieuwe Masterclass. Kandidaten daarvoor kunnen zich vóór 1 september a.s. aanmelden. De Masterclass is bedoeld voor ambitieuze VVD-ers die zich verder willen ontwikkelen en voorbereiden op een actieve rol in de politiek. Aanmelden kan door een motivatiebrief met CV te schrijven naar Jaap.Boerema@gmail.com. Liefst voorzien van een lijst met al gevolgde (VVD)trainingen.

Jaap Boerema, Regiobestuurslid Training & Opleiding: “De Masterclass is dé belangrijkste vooropleiding voor iedereen met politieke ambities. Het succesvol afleggen van deze training is een vereiste voor toegang tot de landelijke kadertraining. Onze Masterclass wordt georganiseerd met medewerking van bekende VVD-ers en ervaren trainers. Het is een intensief traject van verschillende onderdelen: Liberalisme, Liberale Dilemma’s, Integriteit, Presentatietechnieken, Debat en Media.”

“Ieders politieke vaardigheden worden zorgvuldig bekeken en iedereen krijgt een persoonlijk ontwikkelingsadvies. De trainingen worden gehouden op 8 zaterdagen, tussen eind oktober en eind maart. Kandidaten dienen het vooraf toegestuurde huiswerk goed te bestuderen. Iedereen die zich vóór 1 september aanmeldt krijgt uiterlijk 15 september bericht. De Masterclass wordt afgesloten met een feestelijk diner.”

Gezien de grote belangstelling en het gering aantal plaatsen, wordt een selectiebeleid gehanteerd. Een commissie beoordeelt wie wordt toegelaten. Daarbij wordt vooral gekeken naar

- actieve deelname aan Haya-trainingen

- waaronder bij voorkeur de cursus Liberalisme.

- de ambitie om een politieke of bestuurlijke functie te vervullen

- de wens om binnen de VVD verder te groeien

- aantoonbare inzet voor de VVD

- individuele kwaliteiten en capaciteiten