Campagnes eigenlijk, meervoud. Want er worden momenteel 2
campagnes gevoerd. De Permanente Campagne, met een doorlopend karakter. Die
alvast vooruit kijkt naar de Gemeenteraadscampagne van volgend jaar. En de
TK-campagne, waarin vooral Erik Ziengs en Mirjam Pauwels in stelling worden
gebracht. En beide campagnes beginnen flink op stoom te komen.
De basis (lokale websites en sociale media) wordt versterkt.
De media (posters, spandoeken, advertenties en folders) zijn in voorbereiding.
Het canvassen is inmiddels tot grote kunst verheven. De Q&A’s (lastige
vragen en bijbehorende antwoorden) worden druk geoefend. En grote, gezamenlijk
evenementen staan op stapel. Kortom, wat kan er nog fout gaan.
Nou, een heleboel. De VVD is de grootste en zou dat zo maar
eens opnieuw kunnen worden. Dus is daarmee een favoriet doelwit voor aanvallen
vanaf links en rechts. Niet zelden met gestrekt been. En vaak op de persoon,
niet op de inhoud.
Hoe zorg je ervoor dat je het verhaal van de VVD zo goed mogelijk ondersteunt en over het voetlicht brengt? Wie kun je inschakelen bij vragen waarop je het antwoord zelf niet weet? Tips en telefoonnummers werden uitgewisseld. En onze Liberale Drent in het Parlement, Erik Ziengs, voorzag de laatste actualiteiten van commentaar.
Vandaar dat bijeenkomsten zoals deze zo belangrijk zijn. Want
zo komen alle campagne-vrijwilligers goed beslagen ten ijs. Of, op z’n Drents:
Kop d’r veur, scholders d’r onder.