Peter Rijtema

Gehuwd met Roelien, heeft 4 zonen en 4 kleinkinderen. Houdt van ruimte, het boerenleven, het landschap en water. Maar ook van een bourgondisch bestaan en nauwe betrokkenheid bij zijn leefomgeving. Heeft daarbij een hekel aan gedoe en ongemotiveerde mensen.

Studeerde aan de Rijks Hogere School Tuin- en Landschapsinrichting, met afstudeerrichtingen Cultuurtechniek, Landschapsbouw en Vegetatiekunde. Mag daarom de titel ‘Ingenieur’ dragen. Heeft gewerkt als projectleider en calculator bij De Punt BV en daarna 33 jaar als zelfstandig groenondernemer onder de naam Hoveniersbedrijf Van Veen BV.

Heeft per 1-1-2019 het bedrijf verkocht en gaat sindsdien verder als ZZP-er in Groenmanagement en Akkerbeheer. Was eerder al politiek actief als Bestuurslid Afdeling Coevorden, Gemeenteraadslid Coevorden en 5 jaar als Fractievertegenwoordiger bij Vechtstromen. Met de Waterketen in portefeuille.

Hij wil zijn Regio veilig en leefbaar houden. Maar ook voorbereiden op een toekomst waarin ook onze kinderen en kleinkinderen nog gezond en veilig kunnen wonen en leven. Wil - als het effe kan - de wereld een klein beetje beter achterlaten.

telefoon: 06 - 51 33 90 53