STATENFRACTIE ‘TEMPERATUURT’ DRENTS ONDERNEMERSKLIMAAT

Fractievoorzitter Willemien Meeuwissen had het in haar Nieuwjaarstoespraak al aangekondigd: de Statenfractie wil erop uit. Meer contact maken met de inwoners, de kiezers en vooral de ondernemers in Drenthe. Om dat streven kracht bij te zetten werd afgelopen vrijdag al meegedaan aan de beurs Natuurlijk Drents Onderneemt in Grolloo.

Thema was de Thermometer. Waarmee de temperatuur van het Drentse ondernemersklimaat werd gemeten. De formule werkt. Ondernemers konden met behulp van een sticker aangeven wat er goed ging. Maar ook wat er verbeterd moet worden. Niet dat er veel van gebruik van werd gemaakt. Want er waren voldoende Statenleden om rechtstreeks met ondernemers in contact te gaan.

Die standbemensing werd nog aangevuld met Miranda Kolkman, Willem Bartelds en Jacco Fluks van de Afdeling Aa & Hunze. Samen optrekken met de desbetreffende VVD-afdeling, ook dat werkt. Zo leren Statenfractie en Raadsfractie elkaar beter kennen. En komt zowel de provinciale politiek als de lokale politiek veel beter in contact met de ondernemers. En daar moet de VVD het vooral van hebben.

De proef is geslaagd. Wordt vervolgd……