Satellietverbinding RTV Drenthe veilig gesteld

Mede op initiatief van de VVD Drenthe heeft de Provincie geld vrijgemaakt om regionale uitzendingen van RTV Drenthe ook via de satelliet te blijven verzorgen. Want de VVD vindt het belangrijk dat alle inwoners van Drenthe toegang houden tot de regionale uitzendingen. Vooral de bewoners in de buitengebieden. Statenlid Gea Weerts: “Uitgerekend daar heeft niet iedereen kabelaansluiting en niet iedereen snel internet.”

Gea Weerts: “We hadden aan Gedeputeerde Staten een klemmende oproep gedaan om toch geld vrij te maken voor deze satellietuitzendingen. Want die dreigden te worden wegbezuinigd. Gelukkig hebben we daar een stok voor gestoken. Het College is er nu toch in geslaagd om hiervoor geld vrij te maken in de bestaande begroting voor Cultuur.”

Gea Weerts: “In afwachting van de uitrol van het glasvezelnetwerk zijn de satellietverbindingen hiermee voorlopig veiliggesteld. De € 67.000,- die daarvoor is vrijgemaakt is genoeg voor dit en volgend jaar.”