Canv(assen) Deel 2

Er werd afgelopen weekend druk gecanvast in Drenthe. In Assen trok een ploeg de wijk Kloosterveen in. Niet de eersten de besten: Tweede Kamerlid Erik Ziengs, samen met Statenlid Paul Moltmaker. En een andere ploeg, bestaande uit voorzitter Statenfractie Willemien Meeuwissen, voorzitter Agnes Klinkenberg, Haya Trainer Bert Homan en runner up Guylliam Kempenaar.

Nee, geen belletje trekken. Gewoon, rechtstreeks in contact komen met de mensen. En oprechte belangstelling tonen. Om daar vervolgens politieke gevolgtrekkingen uit te maken. En al helemaal geen verkiezingsstunt. Want de VVD Assen doet dit met enige regelmaat. Volgens de deelnemers harstikke leuk werk: “Mensen vinden de belangstelling juist leuk. En komen met bruikbare voorstellen.”

Coördinatie (en het schenken van koffie vanwege de barre kou) was in handen van Michiel Hasslacher. In het dagelijkse leven Persoonlijke Medewerker in de landelijke VVD-fractie. Maar in het weekend toch vooral campagneleider van Assen en omstreken.