Campagne(s) komen op stoom

Het was er allemaal: 12 zwaar gemotiveerde Campagneleiders, een bevlogen Campagnecoach en een strak programma, veel witte wijn, bier, pizza’s en een eigen ‘Hoofdkwartier’. Kortom, niets staat een vlammende Campagne nog in de weg. Maar goed ook, want Drenthe heeft daarin een naam hoog te houden.

Campagnes eigenlijk, meervoud. Want er worden momenteel 2 campagnes gevoerd. De Permanente Campagne, met een doorlopend karakter. Die alvast vooruit kijkt naar de Gemeenteraadscampagne van volgend jaar. En de TK-campagne, waarin vooral Erik Ziengs en Mirjam Pauwels in stelling worden gebracht. En beide campagnes beginnen flink op stoom te komen.

Op stapel

De basis (lokale websites en sociale media) wordt versterkt. De media (posters, spandoeken, advertenties en folders) zijn in voorbereiding. Het canvassen is inmiddels tot grote kunst verheven. De Q&A’s (lastige vragen en bijbehorende antwoorden) worden druk geoefend. En grote, gezamenlijk evenementen staan op stapel. Kortom, wat kan er nog fout gaan.

Nou, een heleboel. De VVD is de grootste en zou dat zo maar eens opnieuw kunnen worden. Dus is daarmee een favoriet doelwit voor aanvallen vanaf links en rechts. Niet zelden met gestrekt been. En vaak op de persoon, niet op de inhoud.

Over het voetlicht

Hoe zorg je ervoor dat je het verhaal van de VVD zo goed mogelijk ondersteunt en over het voetlicht brengt? Wie kun je inschakelen bij vragen waarop je het antwoord zelf niet weet? Tips en telefoonnummers werden uitgewisseld. En onze Liberale Drent in het Parlement, Erik Ziengs, voorzag de laatste actualiteiten van commentaar.

Vandaar dat bijeenkomsten zoals deze zo belangrijk zijn. Want zo komen alle campagne-vrijwilligers goed beslagen ten ijs. Of, op z’n Drents: Kop d’r veur, scholders d’r onder.