VVD: Van Aartsen uitstekende keus

De VVD is zeer content met de benoeming van oud-burgemeester van Den Haag Jozias van Aartsen tot waarnemend Commissaris van de Koning. VVD-gedeputeerde Henk Brink: “Niet zozeer dat het een gepokt en gemazeld VVD-er is. Al vinden we dat wel plezierig. Maar vooral dat het een zeer ervaren bestuurder is, die uitstekend de weg weet in Den Haag. Dat is belangrijk voor Drenthe, vooral in de komende formatie-periode.”

Waarop Fractievoorzitter Willemien Meeuwissen aanvult: “Jozias van Aartsen staat bekend als een verbinder. En dat is wat we belangrijk vinden in Drenthe.” Jozias van Aartsen (69) was tot 1 maart jl. burgemeester van Den Haag. Hij neemt de taak van Commissaris van de Koning tijdelijk waar, tot het eind van dit jaar. Willemien Meeuwissen: “Dat geeft ons de tijd en de ruimte om in alle rust naar een goeie CdK te zoeken.”

Henk Brink: “Jozias van Aartsen heeft ook de nodige ervaring met landbouw en natuurbeheer. Hij is jarenlang Minister van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij geweest. Daar kunnen we in Drenthe nog veel plezier van hebben.” Jozias van Aartsen treedt per 19 april a.s. in functie.