Regio Noord groeit in haar vorm

De VVD Regio Noord heeft in het eerste jaar van haar bestaan gezocht naar een goede invulling van haar rol. Dat wordt zo langzamerhand steeds meer duidelijk. Het Bestuur heeft veel tijd gestoken in het leggen van een stevig fundament. Daarop komen inmiddels de eerste vormen van samenwerking tot ontwikkeling. De Regio Noord begint in haar vorm te groeien.

Zoveel werd wel duidelijk op de drukbezochte ALV van maandag 15 mei jl. Ruim 100 leden waren op de vergadering afgekomen. Soms schuurde het even tussen de verschillende vergaderculturen van de vroegere KC’s. Maar regio-voorzitter Ton Baas wist de met humor en vasthoudendheid de voetangels en klemmen te omzeilen. En ach, alles wat schuurt geeft glans…..

Samenwerking, dat was uiteindelijk het toverwoord op de gezamenlijke ALV. Dat gaven ook de sprekers aan. Zoals de Tweede Kamerleden Aukje de Vries en Arno Rutte, die duidelijk maakten dat ze samen met Erik Ziengs (helaas afwezig) de belangen van het Noorden te vuur en te zwaard verdedigen. Vooral waar het de Groningse gasproblematiek betreft.

Ook de gezamenlijke Fractievoorzitters van de Statenfracties - niet toevallig allemaal Power Ladies: Willemien Meeuwissen, Avine Fokkens en Mirjam Wulfse – toonden grote bereidheid om meer samen te werken. Ook de gezamenlijke scoutingscommissies gaven aan nader de samenwerking te zoeken om de juiste mensen op de juiste plek te krijgen.

Er werden ook andere samenwerkingsvormen gepresenteerd. Zo deed Boegbeeld Arno Rutte een beroep op zowel politici als ondernemers om zich aan te sluiten bij de Groningse Club van 100 (www.clubvanhonderdgroningen.nl). En Mark Muntinga presenteerde het LiMM Noord: een thematisch netwerk dat al jaren met veel succes probeert om meer liberalen geplaatst te krijgen in toezichthoudende functies in het Maatschappelijk Middenveld.

En toen dan eindelijk na een lange zit de vergadering gesloten en de bar geopend werd, toonde het gezelschap grote eensgezindheid in het gezamenlijk versterken van de inwendige mens. Want bij de VVD wacht na het betoog altijd nog de toog.