Drenthe profiteert onvoldoende van economische vooruitgang

De VVD Statenfractie vindt, dat Drenthe onvoldoende profiteert van de economische vooruitgang. Statenlid Paul Moltmaker: “We blijven nog achter. Overal zie je dat de economie opleeft. Huizenprijzen trekken aan, bedrijven zitten vol met werk, consumenten zitten beter in de slappe was en vooral de werkgelegenheid neemt sterkt toe. Maar, Drenthe weet daar vooralsnog te weinig van mee te profiteren.”

Paul Moltmaker: “Voor de VVD is het verbeteren van de werkgelegenheid in Drenthe een heel belangrijk speerpunt. Maar niet alleen bij ons, ook bij het College en bij andere partijen staat het hoog op de agenda. Nou, dan moet je ervoor zorgen dat het ook gerealiseerd wordt. Drenthe heeft voor een structurele verbetering van de werkgelegenheid meer bedrijvigheid nodig. Meer bedrijven betekent meer banen.”

De VVD steunt daarom het voorstel van het College waarin staat dat de Provincie in Noordelijke verband, dus samen met Groningen en Friesland, actief promotie gaat maken. Om vooral internationale bedrijven zover te krijgen dat ze het Noorden als vestigingsplaats kiezen. Paul Moltmaker: “Gedeputeerde Henk Brink pakt dit goed aan. Zoiets moet je niet in je eentje willen doen. Daarvoor moet je als Noordelijke Regio gezamenlijk optrekken. Daar pikt Drenthe dan zeker een graantje van mee. Kijk alleen al naar de positieve uitstraling van de TopDutch campagne die is gestart om Tesla naar het Noorden te halen.”

“Dit voorstel legt de Rode Loper uit voor het internationale bedrijfsleven. In nauwe samenwerking met Groningen en Friesland. Samen moeten we het Noorden onder de aandacht brengen. Samen kunnen wij een aantrekkelijk vestigingsklimaat presenteren. En samen hebben we het internationale bedrijfsleven heel veel te bieden. Wij hebben in Drenthe de ruimte om te leven en te ondernemen. Dat moeten we beter in de etalage zetten.”