Hoge VVD-onderscheiding voor Anneke de Widt

Tijdens de Algemene Leden Vergadering van de VVD Centraal Drenthe kreeg Anneke de Widt de Stikkerplaquette uitgereikt. Deze plaquette, genoemd naar de eerste VVD-voorzitter, is bedoeld voor personen die zich bijzonder hebben ingezet voor het liberale politieke bestuur. Het is een uiterst eervolle onderscheiding van het VVD-hoofdbestuur.

Anneke de Widt kreeg de onderscheiding omdat ze zich 40 jaar lang op verschillende manieren heeft ingezet voor de VVD en de samenleving.  Ze was actief in de gemeenteraden van Hoogeveen en Den Bosch. Maar ook Statenlid in Drenthe, trainer bij de Haya van Somerenstichting en bestuurslid bij de Hoogeveense vrouwenraad en VVD-Bestuurdersvereniging.

Anneke de Widt viel altijd op door haar kennis, duidelijke mening en liberale kijk op de wereld. In de Gemeenteraad van Hoogeveen en Staten van Drenthe was ze een sterke debater. Onder alle omstandigheden bleef ze loyaal en betrokken bij de lokale, regionale en landelijke VVD. Ze stak graag zelf de handen uit de mouwen en was altijd bereid nieuwe mensen binnen de VVD te trainen.

De VVD-fractie van Hoogeveen heeft de aanvraag ingediend bij het Hoofdbestuur. Vanwege haar jarenlange inzet binnen de verschillende VVD-gremia. Bij de uitreiking waren ook tal van oud-collega’s aanwezig. Zoals oud-Statenleden Egbert Bolhuis, Marjan Remmelts, Ina Elting, Freek Benning, Marga Lubbers, Miep Bregman, Albert Beijering en Sipke Swierstra. Anneke heeft jarenlang in Hoogeveen gewoond en is na de zomer naar Voorburg verhuisd. Om dichter bij haar (klein)kinderen te kunnen wonen.