Oud-VVD-Minister Stef Blok naar Nienoord in Leek

Dinsdagavond 16 januari a.s. komt oud-VVD-minister Stef Blok naar Grand Café Nienoord in Leek. Hij is daar op uitnodiging van LiMM Noord en houdt een inleiding over problematiek van Woningbouwcoöperaties. Maar ook over de effecten die dat heeft op de zorg, de volkshuisvesting, de energietransitie, het onderwijs, de krimp en/of welzijn. Iedereen is welkom.

Er komt nogal wat op de (sociale) woningbouw af. Zoals de toenemende spanning tussen vraag en aanbod. De aanpak van scheefwonen. Hoe zet je in de moderne woningbouw de mens weer centraal? Is wonen alleen huisvesting? Hoe verhoudt de woningbouw zich tot zorg, onderwijs en/of welzijn? Welke rol speelt de toenemende urbanisatie. Of, in andere gevallen, de krimp? Hoe vangen we de klimaatveranderingen en energiebesparing op?

Wat betekent dit allemaal voor het Maatschappelijk Middenveld? Dus niet alleen woningbouwverenigingen, maar ook scholen, ziekenhuizen, zorginstellingen, cultuurhuizen. Om maar een paar voorbeelden te nomen. Hoogste tijd om daar eens even een pittige discussie over aan te gaan. Voer voor bestuurders, commissarissen en toezichthouders van Woningbouwverenigingen. Maar ook voor bouwers, ontwikkelaars en beleidsontwikkelaars. En, niet te vergeten, politici.

Het Liberaal Maatschappelijk Middenveld Noord (LiMM Noord) is het succesvolle Thematische Netwerk dat probeert meer liberalen geplaatst te krijgen in het toezicht op welzijnsstichtingen, cultuurinstanties, ziekenhuizen, woningbouwverenigingen, onderwijsinstituten, zorginstellingen, sportkoepels of landbouworganisaties. BrancheBorrels zijn een nieuw initiatief hiertoe. Bij een BrancheBorrel wordt specifiek ingezoomd op de inhoudelijke problematiek bij een bepaalde branche in het Maatschappelijk middenveld. Zie ook: www.limm-noord.nl

Bij zo’n brancheBorrel is iedereen welkom.

Opgeven kan via secretariaat@limm-noord.nl

datum            : dinsdag 16 januari 2018

vanaf              : 17.00 tot 19.30 uur

in                    : Grand Café Borg Nienoord

adres:             : Nienoord 1, 9351 AC Leek

kosten            : € 35,- p.p.