VVD DIENT MOTIE IN OVER FORMULE 1

Tijdens de vergadering van Provinciale Staten heeft de VVD een motie ingediend, waarin het College met klem wordt verzocht alle mogelijke inspanningen te plegen om de Formule 1 naar Assen te halen. Hetgeen bij Gedeputeerde Henk Brink bepaald niet aan dovemans oren is gericht. Hij is erkend en verklaard voorvechter van de komst van de racerij naar het TT-circuit. Zo is hij binnenkort te vinden in Barcelona, om de komst bij FOM te bepleiten.

De motie werd bijna unaniem gedeeld: alleen SP en GroenLinks stemden tegen. Het onderwerp was opnieuw actueel geworden nadat het Kabinet een jaarlijkse bijdrage aan het Circuit van Zandvoort had afgewezen. Gedeputeerde Henk Brink: “Terecht, je moet geen Overheidsgeld willen steken in een dergelijk evenement. Maar je kunt als Overheid er wel voor zorgen dat de randvoorwaarden goed zijn ingevuld. En dat is in Drenthe het geval.”

Henk Brink: “We zijn er klaar voor. Bij het TT-Circuit hebben we de centerij al lang op orde. In heel Noord-Nederland krijgen we daarvoor de handen op elkaar. Bij de politiek, het bedrijfsleven en bij de vele inwoners. Het bedrijfsleven heeft zich bereid verklaard een groot deel van de kosten op zich te nemen.

Alsof dat nog niet genoeg is, reist Gedeputeerde Henk Brink volgend weekend af naar de Formule 1-trainingen in Barcelona. Niet alleen om het circus te bekijken: “We gaan in gesprek met de race-organisatie. En er is ook een gesprek gepland met Max Verstappen. We doen er ALLES aan om de Formule 1 naar Assen te halen!”