De VVD
treft daarin Transport en Logistiek Nederland (TLN) aan haar zijde. Johan
Baltes: “We moeten zorgen, dat de A28 als snelle aan- en
afvoerroute aantrekkelijk blijft. Dat is niet alleen van belang voor
de snelle corridor naar Bremen, Hamburg en Scandinavië. Een goede
doorstroming is ook van belang voor de Drentse economie. Het vestigingsklimaat
van bedrijventerreinen langs de A28 en de A37 mag niet
onaantrekkelijk worden door toenemende
files. Onze groeimogelijkheden mogen niet worden belemmerd door
dichtslibbende snelwegen.”
De VVD vraagt nu aan Gedeputeerde Staten of zij zich herkennen in deze problematiek. Eerder al heeft gedeputeerde Henk Brink bij minister Cora van Nieuwenhuizen (VVD) aangedrongen op de aanpak van de A28 tussen Meppel en Hoogeveen. Zij zegde een onderzoek toe naar de knelpunten op dit wegdeel.
Maar de VVD wil hierover ook een lobby richting Brussel starten. En wil daarin graag samen optrekken met TLN, de andere provincies en het Rijk. Johan Baltes: “De A28 vormt een onderdeel van een Europese Corridor. Dit rechtvaardigt naar onze mening dat er, naast de inzet van middelen uit Den Haag, ook middelen vanuit Europa hiervoor worden ingezet.”