VVD Drenthe zoekt fractie ondersteuner

Ben jij politiek geïnteresseerd en deel je het gedachtengoed van de VVD? Dan is dit je kans! De Statenfractie van de VVD Drenthe zoekt een enthousiaste en initiatiefrijke fractiemedewerker.

Taken:

§ Communicatie:

-          Beantwoorden van brieven, e-mails en telefoontjes van burgers en instellingen, in voorkomende gevallen na afstemming met de betrokken woordvoerder;

-          Zorgen dat de website up to date is, schrijven van artikelen voor social media en de begeleiding van fractieleden bij het actief gebruiken van social media;

-          Persberichten voorbereiden, in afstemming met de betrokken woordvoerder;

-          Actief contacten leggen met stakeholders, maatschappelijke organisaties, griffie, andere politieke partijen, VVD Statenfracties in andere provincies, relevante VVD-netwerken, etc.

§ Organisatorische ondersteuning:

-          Het organiseren van werkbezoeken en overige evenementen van de fractie;

§ Facilitaire ondersteuning:

-          Het voorbereiden van de agenda van het fractieoverleg, notuleren van het overleg, agendabeheer.

Eisen/competenties:

§ Je onderschrijft het liberale gedachtengoed; je bent lid van de VVD of bereid lid te worden;

§ Je hebt affiniteit met de provinciale politiek;

§ Je bent een praktische doener en je beschikt over MBO/HBO werk- en denkniveau;

§ Je bent een goede communicator en organisator; je houdt van duidelijke afspraken;

§ Je beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is prima; je hebt ruime ervaring met het schrijven van stukken;

§ Je hebt ervaring met social media en met het onderhouden van websites of je bent in staat je dat snel eigen te maken;

§ Je bent Initiatiefrijk en assertief en je kunt heel goed zelfstandig werken;

§ Je beschikt over politieke sensitiviteit en je hebt een goed gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen;

§ Je hebt een flexibele instelling en je bent bereid om op flexibele tijden te werken;

§ Bij voorkeur woon je in Assen of in de directe omgeving daarvan.

Arbeidsvoorwaarden

De aanstelling betreft een tijdelijk dienstverband voor de duur van 12 maanden met uitzicht op verlenging. Het aantal uren bepalen we in overleg. Ter indicatie denken we aan 400 uren per jaar, verdeeld over ongeveer 40 weken. De werktijden bepalen we in overleg, maar aanwezigheid bij fractievergaderingen (veelal op woensdagavond) is vereist.  Het salaris bepalen we in overleg.

Nadere informatie en solliciteren

Voor nadere informatie kun je contact opnemen met fractievoorzitter Willemien Meeuwissen (e-mail w.meeuwissen@drentsparlement.nl / 06-46644538) Stuur je motivatiebrief met een CV voor 1 mei 2019 naar vvdstatenfractiedrenthe@gmail.com.