De VVD BBQ - een echte traditie!

Ook dit jaar waren er weer ruim 50 leden en belangstellenden aanwezig op de inmiddels traditionele BBQ van VVD Drenthe die op 6 september is gehouden.

Veel bekende gezichten, maar ook nieuwe mensen werden verwelkomd. Met een koude wind en af en toe een druppel regen waren de weersomstandigheden niet ideaal, maar de sfeer werd er niet minder van.

Iedereen werd welkom geheten door Statenfractievoorzitter Willemien Meeuwissen. Zij gaf een toelichting op het reilen en zeilen van de fractie sinds de verkiezingen en noemde belangrijke onderwerpen die in het verschiet liggen: economie waaronder toerisme en recreatie, de problematiek rondom de PAS-uitspraak en de opgave rondom het klimaatakkoord. De Statenfractie heeft er weer zin in dit nieuwe seizoen!

Agnes Klinkenberg nodigde vervolgens alle leden uit voor de algemene ledenvergadering op woensdag 9 oktober in Marum. Dit betreft een kort samenzijn, waarin de regio Noord zal worden opgeheven en wij als Drenthe weer ons eigen bestuur gaan vormen. Volgende bijeenkomsten zullen dan ook waarschijnlijk weer in Westerbork of omgeving plaatsvinden.

Na deze informatieve ‘toespraken’ werd de barbecue ontstoken en de inwendige mens versterkt. Natuurlijk ging dit gepaard met goede gesprekken, het uitwisselen van ambities en ideeën en nadere kennismakingen tussen de liberalen van de verschillende netwerken van Drenthe. Het bleef nog lang gezellig op dat terras in Westerbork…