VVD Verkiezingsprogramma zet in op middenklasse

Het concept verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamerverkiezingen is bekend. De Drentse VVD Statenfractie heeft deze met belangstelling gelezen.

Fractievoorzitter  Willemien Meeuwissen: “Het is een programma met lef. De VVD verandert mee met de samenleving en durft nieuwe keuzes te maken. Wij zijn daar blij mee en herkennen ons hierin.”

De sterke nadruk op verbetering van de economische positie van de middenklasse en het MKB spreekt de fractie aan. Willemien: “In Drenthe vallen veel mensen in deze groep. Het gaat om de mensen die onze samenleving draaiende houden. Die zich iedere dag inzetten op hun werk, in hun gezin, in de buurt en de sportvereniging. Zij verdienen een belastingverlaging als het weer wat beter gaat met Nederland. Datzelfde geldt voor al die MKB ondernemers die de economie draaiende houden in onze provincie."

Daarnaast onderstreept de fractie wat in het verkiezingsprogramma staat over het strategische belang van de landbouw voor Nederland. Ook is de statenfractie te spreken over het realisme dat het programma bevat als het gaat om natuurbescherming en de energietransitie. Dit sluit goed aan bij het uitgangspunt ‘haalbaar en betaalbaar’ van de statenfractie zelf.

Download hier het hele concept-verkiezingsprogramma

Download hier de samenvatting