Hoge VVD onderscheiding voor Erik Ziengs bij ALV VVD Drenthe

Oud Tweede Kamerlid Erik Ziengs heeft dinsdag 9 november de D.U. Stikker plaquette in ontvangst genomen. Dit gebeurde tijdens de Algemene ledenvergadering van VVD Drenthe in Westerbork.

Erik Ziengs ontving de prestigieuze plaquette van het VVD hoofdbestuur en het VVD regiobestuur voor zijn tomeloze inzet gedurende maar liefst 34 jaar voor de VVD. Ziengs, die de liberale Drent in het parlement werd genoemd, werd geroemd voor zijn inzet, betrokkenheid en daadkrachtige aanpak. Hij toonde zich verguld met de plaquette en bijbehorende bloemen en applaus.

De leden van VVD Drenthe kwamen niet alleen bijeen om Erik Ziengs uit te zwaaien, maar tevens om het jaarplan en de begroting vast te stellen en te horen hoe het er in de landelijke en provinciale politiek voor staat. Fractievoorzitter Willemien Meeuwissen en Gedeputeerde Henk Brink vertelden de aanwezigen waar binnen Drenthe de focus op ligt. De thema’s woningnood, energietransitie, de groene economische koers en de wolf kwamen aan de orde. Daarnaast lichtte Statenlid Karin Zwaan toe hoe zij zich inzet om de overlast van veiligelanders op de Vechtdallijn tegen te gaan.

Kersvers Tweede Kamerlid Mark Strolenberg kwam daarna online in de ALV om uiteen te zetten waar in Den Haag over gesproken wordt. Hij haalde onder meer corona aan en vertelde over de coalitievorming. Na enkele vragen uit de zaal, werd de avond afgesloten met een traditioneel gezellige borrel.