Kleine miljoen om EK Wielrennen naar Drenthe te halen. 'Wij zeggen doen.'

VVD Statenlid Kees Vianen:”Wij zeggen: doen! Het EK Wielrennen is een evenement van formaat waarmee we de provincie Drenthe goed op de kaart kunnen zetten. Het uitgangspunt van de route is om door zo veel mogelijk steden en dorpen te koersen en bezienswaardigheden in beeld te krijgen. Bijzondere sportevenementen brengen de Drentse samenleving letterlijk en figuurlijk in beweging.”

“De organisatie van het event werkt namelijk samen met lokale sportverenigingen en vrijwilligers”, aldus Kees. “En de invulling van de spin-off en side-events in de dorpen en steden worden door regionale en lokale organisaties en het bedrijfsleven georganiseerd. De VVD vindt het een goed idee dat deze organisaties de verantwoordelijkheid krijgen én pakken om dit te organiseren.”

De gevraagde investering van 900 duizend euro aan de provincie zorgt daarbij voor een economische impact van minimaal 1,8 miljoen euro waar veel organisaties van kunnen profiteren. Het past daarnaast prima in de uitgangspunten van de investeringsagenda die de Provinciale Staten hebben vastgesteld.

Kees sluit af met een compliment:”Onze fractie complimenteert het college van Gedeputeerde Staten en in het bijzonder gedeputeerde Henk Brink voor hun inzet om het EK Wielrennen naar Drenthe te halen.”