IT-hub Hoogeveen na de zomer gereed

VVD Drenthe is verheugd dat de IT-hub er na de zomer eindelijk gaat komen en dat het een mooi en hip onderkomen krijgt bij het station van Hoogeveen.

VVD Drenthe is verheugd dat de IT-hub er na de zomer eindelijk gaat komen men dat het een mooi en hip onderkomen krijgt bij het station van Hoogeveen. We verwachten dat het bedrijfsleven en de instellingen in de regio hier maximaal van profiteren.

“Maar aan alleen een pand heb je natuurlijk niets”, zo sprak Statenlid Annigje Udinga deze week tijdens de commissievergadering waar het onderwerp werd behandeld. “Daarom vinden we het als VVD ook prima om te investeren in de inrichting en aankleding van de nieuwe it hub. Helemaal blij zijn we met het feit dat de werkzaamheden voornamelijk door regionale ondernemers worden uitgevoerd en dat de aannemer uit Coevorden alles op alles zet om de deuren in september te openen.”

Samen met TVM, kennisinstellingen, ondernemers en de gemeente wordt de komende tijd gewerkt aan een omgeving die bijdraagt aan toekomstbestendige werkgelegenheid door in te spelen op de digitale transitie. “In de IT-hub komen business, kennis, innovatie, talent en technologie samen en dat is een geweldige stap voorwaarts”, aldus Annigje.