Talentontwikkeling in volle gang tijdens de Masterclass

De Masterclass van de VVD Drenthe is weer begonnen! Afgelopen week vond de eerste trainingsdag plaats, waarbij 18 talenten onder leiding van Haya trainer Paul Haseloop aan de slag gingen met presentatie- en debatvaardigheden. Maar dat is niet alles, want de Masterclass biedt gedurende het jaar nog meer voor de deelnemers. Met de beste trainers van de Haya van Somerenstichting en externe trainers wordt er intensief getraind op onder andere media, raadsimulatie en liberalisme.

Na de eerste trainingsdag zijn de trainer Paul Haseloop en regiobestuurslid Opleiding en Talentmanagement Guyliam Kempenaar erg tevreden over de voortgang van de Masterclass. Trainer Paul Haseloop vertelt: "Het was een energieke eerste dag met veel inzet van de deelnemers. Het is mooi om te zien hoe gemotiveerd deze talenten zijn om zich verder te ontwikkelen." Bestuurslid Guyliam Kempenaar voegt daaraan toe: "We hebben een veelbelovende groep deelnemers en ik ben ervan overtuigd dat ze het komende jaar enorme stappen gaan maken. Het is fantastisch om te zien dat de Masterclass zo'n belangrijke rol speelt bij het ontwikkelen van politiek talent binnen de VVD Drenthe."

Het trainingstraject is een samenwerking met de regio's Groningen en Fryslân en is bedoeld om politiek talent verder te helpen en te laten groeien. Deelnemers bouwen tijdens het zes zaterdagen durende traject niet alleen hun kennis en vaardigheden uit, maar ook een waardevol netwerk.

De Masterclass is een echte springplank voor politiek talent. Veel deelnemers aan eerdere edities van de Masterclass hebben hun weg gevonden binnen de partij, op verschillende posities zoals raadslid, wethouder, Statenlid, Kamerlid en als bestuursleden van netwerken en regio’s. De Masterclass is erg belangrijk voor de VVD Drenthe zodat wij altijd de beste mensen hebben zowel op lijsten bij verkiezingen als in de besturen in de vereniging.