Ben jij die creatieve duizendpoot en word jij onze spin in het web?

De provinciale VVD statenfractie is op zoek naar een fractiemedewerker ter ondersteuning van de fractie.

Als fractiemedewerker heb je een leuke afwisselende en uitdagende baan waar je actief bent in en voor de fractie en voor Drenthe! Geen week zal hetzelfde zijn en daar kan je zelf grotendeels voor zorgen!

Wat houdt het precies in?

Taken:

1. Communicatie:

-         Beheren van de VVD mailbox en het agenderen van ingekomen stukken

-         Zorgen dat de website up to date is, schrijven van artikelen voor social media en de begeleiding van fractieleden bij het actief gebruiken van social media;

-         Contacten onderhouden met fractiemedewerkers

-         Actief contacten leggen met stakeholders, maatschappelijke organisaties, griffie, andere politieke partijen, VVD Statenfracties in andere provincies, relevante VVD-netwerken, etc.

2. Organisatorische ondersteuning:

-          Het organiseren van werkbezoeken en overige evenementen van de fractie;

3.  Facilitaire ondersteuning:

-          Het voorbereiden van de agenda van het fractieoverleg, notuleren van het overleg, agendabeheer.

4. Inhoudelijke ondersteuning:

-    Het bijhouden van dossiers, informatie verwerven en onderzoeken laten starten op   verzoek van de fractie.

Eisen/competenties:

·       Je onderschrijft het liberale gedachtengoed; je bent lid van de VVD of bereid lid te worden;

·       Je hebt affiniteit met de provinciale politiek;

·       Je bent een praktische doener en je beschikt over MBO/HBO werk- en denkniveau;

·       Je bent een goede communicator en organisator; je houdt van duidelijke afspraken;

·       Je beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is prima; je hebt ruime ervaring met het schrijven van stukken;

·       Je hebt ervaring met social media en met het onderhouden van websites of je bent in staat je dat snel eigen te maken;

·       Je bent Initiatiefrijk en assertief en je kunt heel goed zelfstandig werken;

·       Je beschikt over politieke sensitiviteit en je hebt een goed gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen;

·       Je hebt een flexibele instelling en je bent bereid om op flexibele tijden te werken;

·       Je woont in Drenthe

Arbeidsvoorwaarden

De aanstelling betreft een tijdelijk dienstverband voor de duur van 12 maanden met uitzicht op verlenging. Het aantal uren bepalen we in overleg. Ter indicatie denken we aan 400 uren per jaar, verdeeld over ongeveer 40 weken. De werktijden bepalen we in overleg, maar aanwezigheid bij fractievergaderingen (veelal op maandag of woensdag) is vereist. Het salaris bepalen we ook in overleg.

Ben je geïnteresseerd? Of heb je vragen? Neem dan contact op met de fractievoorzitter, Kees Vianen. c.vianen@drentsparlement.nl