VVD Drenthe geeft input voor Eco Koers

“Als ondernemende VVD'ers in Drenthe juichen we startnotitie voor een nieuwe economische koers toe! Deze werd woensdag besproken in de commissie. We waren daarbij nieuwsgierig naar de details”, aldus Statenlid Annigje Udinga.

Economische groei onder druk is zorgwekkend, zo meent Statenlid  Annigje Udinga. “Een gezonde economie is cruciaal voor welvaart, klimaatdoelen en armoedebestrijding. Laten we samen vooruitgaan, want stilstand is achteruitgang! Bijeenkomsten om informatie op te halen? Een geweldig idee! Ondernemers verdienen gehoor en steun. Laten we deze kans benutten om de band tussen overheid en ondernemers te versterken.”

Werkgelegenheid bevorderen is essentieel om een "old people valley" te vermijden. Annigje: “Hoe kunnen we jong talent behouden? Slimme onderwijs-arbeidsmarktverbindingen en aantrekken van bedrijven met hoogwaardige werkgelegenheid zijn de sleutel. Laten we onze hogeschool beter laten dansen met het bedrijfsleven! Gelukkig was gedeputeerde Meeuwissen het met ons eens.”

Drenthe als "remote working paradise"? Annigje: “Dat is wat we veel meer willen. Werken in de randstad, maar wonen en leven in het mooie Drenthe. Laten we daarom netcongestie aanpakken en profiteren van groen licht voor spoorverbeteringen bij Meppel. Maar laten we niet vergeten: woningbouw, digitale infrastructuur en bedrijventerreinen zijn ook cruciaal. Zijn we genoeg bezig met mkb, starters en groeiers? Waarom niet inspiratie opdoen bij onze buren in Overijssel en Gelderland. En vooral wat meer lef tonen!”

Een nieuwe Economische Zone Noord Nederland? Dat klinkt als een win-win volgens Annigje. “Laten we samenwerken richting Den Haag en Europa. En laten we IBDO strategisch inzetten voor provincieoverschrijdende samenwerking. Samen bouwen we aan een bloeiende toekomst voor Drenthe!”