VVD WIL MINDER WOORDEN EN MEER DADEN

Tijdens de beschouwingen van de Voorjaarsnota heeft VVD Fractievoorzitter Willemien Meeuwissen het College opgeroepen om de daad bij het woord te voegen. En vooral werk te maken van de werkgelegenheid in Drenthe. En om die woorden kracht bij te zetten overhandigde zij de leden van het College een oranje bouwhelm. Die helmen hadden al tijdens de VVD-campagne aangetoond goed te werken.

Willemien Meeuwissen: “Ik verwacht van dit College ambitie en daadkracht. Op alle terreinen die werkgelegenheid bevorderen. Dat hebben we ook afgesproken in het collegeprogramma. Daarbij staat bij de VVD de aanleg van Snel Internet bovenaan de verlanglijst. Dat is niet alleen cruciaal voor de ondernemers en inwoners van Drenthe, het levert ook nog eens direct banen op!” Willemien Meeuwissen vroeg het College om naast de huidige diensten van de kwartiermaker en het breedbandplatform extra ondersteuning te bieden aan de initiatieven. Opdat zij ook de laatste stappen kunnen zetten en tot aanleg kunnen overgaan.

Maar de VVD-Voorvrouwe had meer noten op haar zang: “Ook bij het aanpakken van de knelpunten op de N34, het energie-zuinig maken van woningen en het benutten van de PAS-maatregelen kunnen we meerdere vliegen in 1 klap slaan. Daarmee lossen we grote problemen op én scheppen we werkgelegenheid. De VVD wil de hand aan de ploeg en de schop in de grond.”

Overigens benadrukte de VVD daarbij, dat zij het College van Gedeputeerde Staten weliswaar kritisch volgt, maar ook alle steun en medewerking toezegt. De VVD won de afgelopen Statenverkiezingen met slogan Bouwen aan Drenthe. Dat thema blijft het motto in deze Statenperiode.