OFFICIELE AFTRAP CAMPAGNE

Op de Nieuwjaarsreceptie van de VVD Drenthe heeft Lijsttrekker Henk Brink officieel de Verkiezingscampagne afgetrapt. Een Campagne met een sterk Drents tintje. Al was het alleen maar omdat het Verkiezingsprogramma ook in het Drents wordt vertaald en uitgegeven. Ter onderstreping daarvan werd Henk door beide vertalers (Geert Hoving en Henk Wolbers) in het Drents toegesproken. En werd hem alvast het Veurwoord van ‘Voloet veur Drenthe’ aangereikt.

De Formule 1 op het TT-circuit wordt een van de Drentse speerpunten. Speciaal daarvoor zijn fraaie witte race-handschoentjes vervaardigd. Immers, er is werk aan de winkel. Werk dat niet zonder handschoentjes kan worden opgepakt. De Start van de Campagne werd afgerond met een Veiling, om de Campagnekas te spekken. Als vanouds onder leiding van Veilingmeester Erik Ziengs.

Voor de veiling hadden de kandidaten, maar ook de leden, fraaie kavels ingebracht. Daar werd stevig op geboden, de zaal liet zich niet kennen. De flinke bossen tulpen deden het goed. Maar ook een mooie speksteen grill, een avondje tapas eten en een ballonvaart gingen grif van de hand. En natuurlijk 300 eieren van Henk Brink zelf.

Uiteindelijk leverde de Veiling € 4200,- op. Samen met de giften in de Melkbus en Wijnverkoop kon er zo’n € 5000,- worden ingeboekt.